Príspevok na stravovanie zmena od 1.12.2025
Oznámením Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR číslo 280 z roku 2025 Zbierky zákonov. zo dňa 28.10.2025 sa opätovne v roku 2025 zvyšujú sumy stravného a to s účinnosťou od 1.12.2025 takto:
– Časové pásmo 5-12 hodín zo sumy 8,80 eur na 9,30 eur
– Časové pásmo 12-18 hodín zo sumy 13,10 eur na 13,80 eur
– Časové pásmo nad 18 hodín zo sumy 19,50 eur na 20,60 eur
Od základnej sumy stravného, ktorá bude platiť od 1.12.2025, čiže od sumy 9,30 eur pre časové pásmo 5-12 hodín, sú odvodené aj ďalšie veličiny ako napríklad minimálna hodnota stravovacej poukážky, príspevok na minimálny gastrolístok, príspevok zamestnávateľa.
Minimálna hodnota stravovacej poukážky sa určí ako 75% zo základnej sumy stravného, ktorá bude platiť od 1.12.2025.
Výpočet 9,30 x 0,75 = 6,975, po zaokrúhlení to bude suma 6,98 eur.
Príspevok na minimálny gastrolístok vypočítame takto:
55% zo sumy 6,98 eur prestavuje sumu 3,839 eur, po zaokrúhlení to bude suma 3,84 eur.
Rovnaká hodnota teda 3,84 eur predstavuje aj minimálny finančný príspevok na stravu.
Príspevok zamestnávateľa na stravu vypočítame takto: 55% z 9,30 eur = 5,12 eur.
Ide o príspevok zamestnávateľa, ktorý považujeme za daňovo uznateľný výdavok.
Okrem príspevku na stravovanie z nákladov zamestnávateľa, je zamestnávateľ povinný poskytovať svojim zamestnancom aj príspevok na stravu zo sociálneho fondu.
Výšku tohto príspevku si určí zamestnávateľ vo svojej internej smernici alebo kolektívnej zmluve.
Tento príspevok zo sociálneho fondu je plne oslobodený od dane.



