Sahesa Bratislava - Účtovné poradenstvo, audit, mzdy
Sahesa účtovníctvo BratislavaSahesa účtovníctvo BratislavaSahesa účtovníctvo Bratislava
(Pondelok - Piatok)
sahesa@sahesa.sk
821 08 Bratislava
Sahesa účtovníctvo BratislavaSahesa účtovníctvo BratislavaSahesa účtovníctvo Bratislava

Finančná správa komunikuje s občanmi cez chatbot Taxana

Taxana financna sprava chatbot
Taxana je automatizovaný chatbot, ktorý zaviedla finančná správa.

Koncom roka 2018 finančná správa spustila na svojej web stránke novinku – automatizovaný chatbot Taxana, čo je aplikácia, prostredníctvom ktorej je možná automatizovaná komunikácia medzi občanmi a finančnou správou.

Pracovníci call centra finančnej správy radia daňovníkom aj naďalej, ale okrem nich im môže poradiť aj Taxana. Chatbot finančnej správy dostal meno Taxana, ktoré je odvodené od anglického slova „tax“, čo v preklade znamená „daň“.

Tento nástroj spustila finančná správa ako prvá štátna inštitúcia.

Jeho výhodou je dostupnosť 7 dní v týždni a teda 24 hodín denne. Finančná správa týmto krokom pokračuje v digitalizácií a elektronizácii procesov. Zavedenie automatizovaného chatu v konečnom dôsledku odľahčilo aj pracovníkov call centra, ktorí sa môžu venovať zložitejším otázkam daňovníkov.

Finančná správa zverejnila aj animované video, ktoré prevedie fyzické osoby procesom registrácie a autorizácie na portáli Finančnej správy. Finančná správa v tomto video návode vysvetľuje ako s ňou elektronicky komunikovať a ako zistiť všetky potrebné informácie. Animované video pútavou formou vysvetľuje daňovníkom postup pri podávaní dokumentov. Video si môžete pozrieť nižšie.

Taxana funguje na princípe vyskakovacieho okna v prostredí portálu finančnej správy.

Je dostupná aj na FB fanpage stránke finančnej správy. Daňovník ma na výber buď priamo dopytom sa obrátiť na Taxanu alebo postupnými otázkami, ktoré Taxana kladie daňovníkovi, ho nasmeruje k téme, ktorá ho zaujíma. Taxana zatiaľ radí v daňovej oblasti v jednoduchších odborných témach, ide konkrétne o oblasť dane z pridanej hodnoty, dane zo závislej činnosti, dane z príjmu FO a PO, elektronickej komunikácii s finančnou správou a v oblasti elektronických registračných pokladníc.

Cieľom Finančnej správy je rozšíriť automatizovaný chatbot aj na ostatné daňové a colné témy.

Chatbot nie je človek, je to robot, ktorý online komunikuje s užívateľmi a je schopný viesť rozhovor s tisíckami užívateľov naraz v jednej sekunde. Finančná správa ho vyvíjala a dopĺňala niekoľko mesiacov. Chatbot zároveň slúži aj na zbieranie dopytov od užívateľov, čím vytvára podklady pre strojové učenie sa pomocou umelej inteligencie.

Podrobnosti o vynovenom TAXANA bote aj so štatistikami obslúžených občanov a možnosťou stiahnutia tlačovej správy nájdete na stránkach finančnej správy.

>> Prečítajte si ďalší článok s názvom: Ročné zúčtovanie daní vs. daňové priznanie
Miletičova 21, 821 08 Bratislava
(Pon - Pia)
(9:00 - 16:30)
Miletičova 21, 821 08 Bratislava
(Pon - Pia)
(9:00 - 16:30)

Adresa

Miletičova 21, 821 08 Bratislava
(Pon - Pia)
(9:00 - 16:30)